Solna VBK:s guldkantade Kick off 2014

Solna VBK fick i helgen besök av beachvolleyproffset Karin Lundqvist och hennes man Wesley som körde en gästträning i nyinvigda Ulriksdalshallen i Solna

Solna VBK var först ut av alla solnaklubbar att inviga den nyöppnade Ulriksdalshallen nära Järva Krog i Solna. Dagen till ära kom beachvolleyproffset Karin Lundqvist dit med sin man Wesley och höll i en gästträning för klubbens lite äldre medlemmar. Karin Lundqvist som siktar mot OS -2016 i Rio bor och spelar den mesta tiden i Brasilien men i helgen gav hon medlemmarna i Solna VBK lite tips och trix på vad man ska tänka på i resan på väg till toppskiktet.
Sedan jag gick i åttonde klass har jag vetat vad jag ville bli. Jag ville bli volleybollproffs och leva på min idrott. Det fanns bara en enda sak i mitt huvud och det är det som har tagit mig hit där jag är idag, berättade hon för klubbens nyfikna spelare.

Wesley och Karin Lundqvist gästtränade Solna VBK:s spelare i helgen.
Wesley och Karin Lundqvist gästtränade Solna VBK:s spelare i helgen.                            Foto: Agneta Elmegård

Karin och hennes man Wesley (som gästtränade Solna VBK:s herrlag) bor till vardags i Fortaleza i Brasilien. Karin var taggad inför uppgiften att träffa solna vbk:s unga spelare:

Det är viktigt att komma ut i klubbar och på så sätt krympa avståndet mellan landslagsspelare och de aktiva. Det kan ibland vara den enda skillnaden till att de väljer att stanna kvar i den här sporten. Att de får bevis på att man faktiskt kan leva på idrott och att de får inspiration av mig känns bara jättekul, kommenterar hon.

Solna VBK:s Kick off pågick hela dagen med efterföljande skadeförebyggande föreläsning av leg. naprapaten Fredrik Johansson och sedan avslutande pass för Solna Kidsvolley där David Ottosson höll i trådarna. Tack alla som kom och de 30 nya aktiva som dök upp på vår öppna träning. Kul att ni hittat oss! Välkomna allihopa till Solna VBK!

karin lundqvist2

karinlundqvist1

karin Lundqvist22

karinlundqvist34