Bildgalleri Solna VBK:s Kick Off 2017 – tränare

Några hade redan dragit på lunch men ett par av Solna VBK:s tränare uppmärksammades i samband med Kick Offen 2017 i Ulriksdalshallen. Från vänster: Hamid, David, Alfonso, Chriss, Sara. Sittande: Babak och Eleonora.

Solna VBK:s Kick Off 2017 var en av de största som har genomförts i klubben hittills. Och i fokus var Solna VBK:s viktiga tränarkår.

”Utan er tränare stannar Solna VBK:s verksamhet. Ni gör ett otroligt arbete för de aktiva och utan er hade vi inte varit någonting eller kunnat utveckla klubben i den riktningen vi vill”, sa Solna VBK:s ordförande, Agneta Elmegård i sitt tacktal till tränarna.

Chriss Buchgeister tränar Solnas representationslag på damsidan

Babak Rabiei ryckte in som juniortränare under helgen
Lele från Italien är Solna VBK.s nya tränare för laget 05/06

MIlena håller koll på våra yngsta spelare

Beachvolleyproffset Karin Lundqvist var årets gästföreläsare på Solna VBK:s Kick Off 2017
Hamid Tahajjod har varit tränare i Solna VBK i flera omgångar. Han är dömer även volleyboll på elitnivå i Sverige.
David Ottoson basar över Solna VBK:s kidsvolleygrupper. Han är också tränare på Solnas volleybollgymnasium.