Solna VBK har valt ny styrelse

Från vänster bakre raden: Lina Elofsson, Daniel Richter, Anders Lagerqvist, Jonas Lundqvist, Johan Berg, David Ottosson, Främre raden, Anna Tamilina, Agneta Elmegård, Nina Rahkola. Saknas på bilden gör: Lena Christoffersson, Kristian Karlsson, Jael Abrahamsson.

I går höll Solna VBK sitt 46:e årsmöte i Solnahallen. Det var en tapper skara som samlats för att gå igenom årets verksamhet, men också för att blicka framåt.
På årsmötet valdes Agneta Elmegård om som ordförande i klubben på ett år. Likaså Jonas Lundqvist, Lina Elofsson, Anders Lagerqvist, Daniel Richter och Anna Tamilina. På två år valdes Lena Christoffersson, Kristian Karlsson och Jael Abrahamsson, (ungdomsrepresentant). David Ottosson och Johan Berg är tränarkårens representanter i styrelsen.

På årsmötet konstaterades att Solna VBK nu är regionens andra största klubb med 216 licensierade spelare och 242 medlemmar, vilket betyder att Solna VBK är Sveriges fjärde största klubb. (Källa: Svensk volleyboll).

”Vi har haft en bra tillväxt både på spelare och tränare de senaste åren vilket märks tydligt i statistiken, men också på alla våra aktiviteter. Det är mycket folk i hallarna, vilket är jätteroligt. Med det kommer det även större krav på oss och tränarna att möta våra medlemmars behov. För första gången på väldigt länges har vi fler ungdomar än seniorer i klubben och det ställer krav på ledarskapet”, säger Agneta Elmegård, omvald ordförande i Solna VBK.

Jael Abrahamsson från U18 är ungdomsrepresentant i Solna VBK:s styrelse. Hon har gått Rädda Barnens utbildning ”High Five” för två år sedan tillsammans med styrelsen.

Den 16 januari  2019 har styrelsen sitt konstituerande möte i Solna.

Under året som gick har Solna VBK startat upp två lag för ensamkommande ungdomar vilket Expressen uppmärksammat. Faksimil från Expressen 12 dec 2018.

Vill du engagera dig i Solna VBK kontakta klubben på info@solnavbk.se