Solna VBK:s nya styrelse

Solna Vbks styrelse säsongen 2019/20 från vänster David Ottosson, Erik Swart, Johan Berg, Simon Kern, Christian Karlsson. Främre raden: Diana Bercea (kassör), Agneta Elmegård (ordförande), Anders Lagerqvist. Saknas på bilden gör Lena Christoffersson och Sara Elonq (ungdomsrepresentant).

I går var det dags för Solna vbk:s 47:e årsmöte. Solna vbk:s styrelse presenterade året som gick och kunde konstatera för mötesdeltagarna att det har varit ett bra år när det kommer till aktiviteter och spelare, men ett lite sämre resultat när det gäller finanserna.

På fem år har klubben fördubblat sin omsättning och fördubblat antalet medlemmar. I styrelsen valdes fyra nya medlemmar in: Diana Bercea, Erik Swart, Simon Kern och Sara Elonq. Solna vbk:s nuvarande ordförande, Agneta Elmegård, fick förnyat förtroende av mötet att leda klubben.